Veelgestelde vragen oldtimerverzekering

 
Welke oldtimerverzekering past het beste bij mij?
Doe de oldtimer check, in een paar klikken heeft u de juiste verzekering voor uw oldtimer
 
Heb ik bedenktijd over mijn polis?
Ja, u heeft 14 dagen bedenktijd nadat u de polis heeft ontvangen.
 
Waar wordt mijn oldtimerverzekering ondergebracht?
Wij hebben in samenwerking met een verzekeraar, Melching Assuradeuren, een speciale oldtimerpolis ontwikkeld. De volmachtverstrekker is de Europeesche Verzekeringen. U kunt echter deze oldtimerverzekering niet rechtstreeks onderbrengen bij de Europeesche.
 
Wat zijn o.a. de verschillen tussen deze oldtimerverzekering en de oldtimerverzekering van de Europeesche?
Ten eerste het tarief, onze premie is gemiddeld 15% lager dan de standaard oldtimerverzekering. Ten tweede hebben we extra opties  ter beschikking, u kunt er bijvoorbeeld voor kiezen uw oldtimer alleen WA te verzekeren. Daarnaast hebben we een ruimere kilometrage. 
 
Als ik mijn auto aanmeld, is de oldtimer dan meteen verzekerd?
Voordat we voorlopige dekking afgeven moeten we handmatig enige gegevens nalopen. De oldtimer dient in het boek “de onschatbare klassieker” te staan. We proberen u binnen 24 uur een dekkingsbevestiging te sturen. De aanvraag ligt dan al bij de acceptant. Als de verzekering niet door kan gaan door een of andere reden, wordt u altijd onmiddellijk ingelicht. Hou dus uw mail in de gaten nadat u het aanvraagformulier heeft ingevuld.
 
Ik wil mijn auto voor diefstal verzekerd hebben, welk alarmsysteem moet er op de oldtimer?
 
Kijk voor uitleg op diefstalpreventie
 
Bouw ik tijdens de looptijd van de oldtimerverzekering schadevrije jaren op?
Nee, tijdens de looptijd bouw je geen schadevrije jaren op, tevens is het niet mogelijk schadevrije jaren mee te nemen.
 
Hoe kan ik de oldtimerverzekering beëindigen?
Bij verkoop graag het vrijwaringsbewijs naar ons toesturen, via mail of een kopie sturen via de post. Wilt u de oldtimerverzekering beëindigen omdat u wilt overstappen naar een andere maatschappij? Dan graag het opzegformulier invullen. U heeft één maand opzegtermijn nadat de verzekering minstens één jaar heeft gelopen.
 
Hoe kan ik schade melden aan mijn oldtimer?
Kijk op onze informatiepagina over schade :schade melden oldtimerverzekering
 
Wat is het sos nummer wat ik moet bellen voor pechhulp?
Het telefoonnummer van de hulplijn / alarmcentrale is: + 31 (0) 20 6515 777. Op de hulpverlening pagina van de Europeesche kunt u meer informatie krijgen over hoe de hulpverlening werkt.
 
Als ik mijn oldtimer beperkt/volledig casco wil verzekeren dien ik een erkende taxateur te regelen, waar vind ik die?
Wij voldoen aan de eisen van de FEHAC: actuele lijst van erkende taxateurs
 
Hoe kan ik een adreswijziging of een poliswijziging doorgeven?
Graag een mail sturen met zowel uw oude adres/auto en het nieuwe adres/auto doorgeven. Voor de auto dienen wij het nieuwe kenteken en de meldcode, de ingangsdatum en de dekking te weten. U mag natuurlijk ook altijd bellen of het contactformulier in vullen.
 
Hoe kan ik een klacht indienen?
Als u niet tevreden bent over uw polis, premie of dienstverlening, kunt u ons een mail sturen of het contactformulier invullen, geef daarbij aan dat het een klacht betreft. Wij zullen onze uiterste best doen om u goed van dienst te zijn. Mochten wij uw klacht niet goed afwikkelen kunt u uw klacht indienen bij KIFID, we zijn hierbij aangesloten. dit is de klachtenorganisatie voor financiële instellingen.
 
Staat uw vraag hier niet bij? Vul dan het contactformulier in.