Vragen oldtimerverzekering

Hieronder ziet u vragen die we dagelijks krijgen van onze klanten. We hebben geprobeerd dit zo goed mogelijk in kaart te brengen. Heeft u vragen over de oldtimerverzekering of kunt u ons helpen de meest gestelde vragen oldtimerverzekering aan te vullen dan horen wij dat heel graag.

 

Vragen Oldtimerverzekering Algemeen:

Wat is de beste oldtimerverzekering?

Doe de oldtimer check, in een paar klikken weet u welke oldtimer verzekering het beste is.

Heb ik bedenktijd over mijn polis?

U heeft 14 dagen bedenktijd nadat u de polis heeft ontvangen. U kunt de verzekering zonder reden annuleren. 

Ik moet de meldcode opgeven, wat is dat?

De meldcode van uw oldtimer bestaat uit 4 cijfers en dat zijn de laatste 4 cijfers van het chassis- of identificatienummer van de oldtimer. Dit nummer vindt u op de kentekenpapieren. Nadat de oldtimerverzekering is aangevraagd, geven wij de meldcode en het kenteken direct door aan het RDW. Met deze combinatie kunnen de instanties meteen checken of de verzekering is geregeld.

Bij welke verzekeraar wordt mijn oldtimerverzekering ondergebracht?

Wij hebben in samenwerking met Melching Assuradeuren, een speciale oldtimerpolis ontwikkeld. De volmachtverstrekker is de ASR (voorheen Europeesche Verzekeringen). U kunt echter deze oldtimerverzekering niet rechtstreeks onderbrengen bij de Europeesche.

 

Vragen oldtimerverzekering dekking

Wat is de beste dekking?

U heeft de keus voor WA dekking of WA + Casco dekking. Met de WA-dekking bent u alléén verzekerd voor schade die anderen oplopen door een ongeluk dat door u veroorzaakt is. Met een WA-dekking voldoet u aan de wettelijk verzekeringsplicht. U bent echter niet verzekerd voor schade aan de eigen oldtimer. Wilt u dit goed geregeld hebben? Kies dan voor de Casco dekking. De voorwaarden hiervoor zijn:

  1. Er dient een taxatierapport opgemaakt te worden
  2. De taxateur moet aangesloten zijn bij de FEHAC
  3. Het taxatierapport dient op naam van de verzekeringnemer te staan
  4. Het taxatierapport is niet ouder dan 6 maanden. 


Wat is het voordeel van deze oldtimerverzekering t.o.v. andere oldtimerverzekeringen?

Ten eerste het tarief, onze premie is gemiddeld 15% lager dan de gemiddelde oldtimerverzekering. Er zijn daarnaast extra opties beschikbaar, u kunt bijvoorbeeld kiezen om uw oldtimer alleen WA te verzekeren. Tevens mag u tot max. 8000 kilometers rijden per jaar. Kiest u voor maximaal 5000 kilometers per jaar dan is de premie nog lager.


Als ik mijn oldtimer aanmeld, is de auto dan meteen verzekerd?

Voordat de auto verzekerd is checken we enige gegevens. We gaan zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens. Lees meer over privacy en stichting CIS. Een van de voorwaarden van de oldtimerverzekering is dat de oldtimer moet staan in een catalogus. Deze catalogus is in de boekhandel verkrijgbaar en heet: “onschatbare klassieker”.  U kunt ons ook bellen nadat u de aanvraag heeft ingestuurd. We checken dan of de oldtimer in de catalogus staat en we kunnen u snel informeren over verzekeringsdekking. We proberen u binnen 24 uur een dekkingsbevestiging te sturen. De aanvraag ligt dan al bij de acceptant. Als de verzekering niet door kan gaan door één of andere reden, wordt u altijd meteen ingelicht. Hou dus uw mail in de gaten nadat u het aanvraagformulier heeft ingevuld.


Ik wil mijn auto voor diefstal verzekeren, welk alarmsysteem moet er op de oldtimer?

Kijk voor uitleg op diefstalpreventie

Bouw ik tijdens de looptijd van de oldtimerverzekering schadevrije jaren op?

Tijdens de looptijd bouw je geen schadevrije jaren op, we hanteren een vaste premie zonder bonus/malus korting. De opgebouwde schadevrije jaren kun je gebruiken voor een andere autoverzekering.

Kan ik mijn youngtimer of oldtimer ook verzekeren voor zakelijk gebruik?

Wij kunnen alleen een oldtimer of youngtimer verzekering aanbieden als het gebruik hobbymatig is. Het is niet mogelijk om de auto op een bedrijfsnaam te verzekeren.

Vragen oldtimerverzekering Overig

Hoe kan ik de oldtimerverzekering beëindigen?

Bij verkoop van de oldtimer graag het vrijwaringsbewijs naar ons toesturen, via mail of een kopie sturen via de post. Wilt u de oldtimerverzekering beëindigen omdat u wilt overstappen naar een andere maatschappij? Dan graag het opzegformulier invullen. U heeft één maand opzegtermijn nadat de verzekering minstens één jaar heeft gelopen.

Hoe kan ik schade melden aan mijn oldtimer?

Kijk op onze informatiepagina over schade : schade melden oldtimerverzekering

Moet ik wegenbelasting betalen voor mijn oldtimer?

Klik hier voor informatie over wegenbelasting.

Wat is het sos telefoonnummer voor als ik pech heb met de oldtimer?

Het telefoonnummer van de hulplijn / alarmcentrale is: + 31 (0) 20 6515 777. Deze hulplijn is 24 uur per dag bereikbaar.

Als ik mijn oldtimer beperkt/volledig casco wil verzekeren moet ik een erkende taxateur regelen, waar vind ik die?

Wij voldoen aan de eisen van de FEHAC: actuele lijst van erkende taxateurs

Hoe kan ik een adreswijziging of een poliswijziging doorgeven?

Graag ons mutatieformulier invullen. U mag ons ook een mail sturen met zowel uw oude adres/auto en het nieuwe adres/auto. Voor de auto dienen wij het nieuwe kenteken en de meldcode, de ingangsdatum en de dekking te weten. U mag natuurlijk ook altijd bellen of het contactformulier in vullen.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Als u niet tevreden bent over uw polis, premie of dienstverlening, kunt u ons een mail sturen of het contactformulier invullen, geef daarbij aan dat het een klacht betreft. Wij zullen onze uiterste best doen om u goed van dienst te zijn. Mochten wij uw klacht niet goed afwikkelen kunt u uw klacht indienen bij KIFID, we zijn hierbij aangesloten. dit is de klachtenorganisatie voor financiële instellingen.
 
Staat uw vraag hier niet bij? Vul dan het contactformulier in of neem even telefonisch contact met ons op, we helpen graag!